"...LAGU SUDIRMAN..."
Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...
Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati
Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat
* ayahanda dan bonda......maafkan dosa anakmu ini.......terima kasih atas pengorbananmu membesarkan daku....agar aku jadi insan yg berguna satu masa nnti.......moga ayahanda dan bonda dirahmati ALLAH selalu.....Amin.......

Labels

Wednesday, December 8, 2010

GRADUAN "ULAT BUKU" TAK KE MANA


Dipetik dariHarian Metro, Selasa, 7/12/2010
http://www.hmetro.com.my/articles/Graduan_ulatbuku_takkemana/Article

" JIKA dulu menggenggam keputusan cemerlang dalam akademik bermakna masa depan cerah, kini semuanya berubah, malah bukan lagi jaminan mendapat pekerjaan.

Segulung ijazah bukan lagi ciri tarikan utama majikan dan pasaran kerjaya memilih graduan sebaliknya gabungan kemahiran insaniah lebih diutamakan industri.

Ini memberi 'amaran' kepada warga institusi pengajian tinggi (IPT) lebih bersedia mengimbangi tuntutan kecemerlangan akademik dan kepentingan kokurikulum.


Bagaimanapun, ada mahasiswa bersikap skeptikal dan menganggap jaminan kecemerlangan akademik masih menjadi tiket utama meraih pekerjaan. "

Satu fenomena yang harus diambil berat oleh semua bakal graduan, sesamalah kita menilai kemampuan diri kita untuk pasaran pekerjaan. Kekurangan kita harus diperbaiki moga kita tidak mendapat gelaran ' penanam anggur berjaya'.


Mudah-mudahan kita semua berjaya di dunia dan akhirat.......Amin.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...